Mor oamenii, mor degeaba…

Comunicat AVA (Alianţa Victimelor Accidentelor)

AVA este singura reprezentantă a victimelor accidentelor, a cetăţenilor din România !

Alianţa Victimelor Accidentelor a luat act cu îngrijorare referitor la situaţia dramatică existentă în domeniul accidentelor de circulaţie. Şoselele din România nu sunt sigure, accidentele grave se întâmplă la tot pasul, uneori conducătorii scapă nesancţionaţi şi datorită unei insuficiente cunoaşteri a legislaţiei de către autorităţile competente. Avem datoria de a semnala opiniei publice anomaliile existente. Invităm persoanele fizice şi juridice din România, ong-uri, dar şi autorităţile cu atribuţii în domeniul accidentelor, urmând să acţionăm coerent şi competent în vederea eliminării deficienţelor legislative.

Vă invităm să lecturaţi şi textul legal în materie. Se impune certitudinea că legislaţia din România este neconformă cu legislaţia internaţională, deşi România are obligaţia de a respecta întocmai tratatele semnate. Observăm şi uşurinţa cu care unii conducători auto rămân nesancţionaţi, în special şoferii de camion / TIR, deşi aceştia produc accidente grave urmare a unui stil agresiv de conducere auto, totodată urmarea nesancţionării lor de către singura autoritate în materie de circulaţie rutieră – Poliţia Rutieră. Exemplu: camionul ce a pătruns în comuna Negreni, lângă Huedin, unde un camion a omorât 6 oameni care erau într-un cortegiu. Şoferul nu păţeşte nimic, expertiza va acoperi totul, nu se aplică legea. Identic în cazul unui copil de 7 ani omorât de fata primarului din localitatea X ; legea nu produce vreun efect, conducătorii auto scapă nesancţionaţi, populaţia României suferă.

DECRET nr. 318 din 14 octombrie 1980
pentru ratificarea unor înţelegeri internaţionale în domeniul circulaţiei rutiere
EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT ÎN: BULETINUL OFICIAL nr. 86 din 20 octombrie 1980

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează:

ART. 1
Se ratifică Convenţia asupra circulaţiei rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968

ART. 8
Conducatori
5. Fiecare conducător trebuie să aibă permanent controlul vehiculului

ART. 13
Viteza şi distanţa între vehicule
1. Orice conducător de vehicul trebuie să ramână, în toate împrejurările, stăpîn pe vehiculul său, în asa fel încît să poată face faţă cerinţelor prudenţei şi să fie continuu în măsură să efectueze
toate manevrele ce îi revin.

CONSTITUŢIE*) din 21 noiembrie 1991 (*republicată*)
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 31 octombrie 2003

ART. 11
Dreptul internaţional şi dreptul intern
(1) Statul Român se obligă să îndeplinească întocmai şi cu bună-credinţă obligaţiile ce-i revin din tratatele la care este parte.
(2) Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern.

ART. 20
Tratatele internaţionale privind drepturile omului
(1) Dispoziţiile constituţionale privind drepturile şi libertăţile cetăţenilor vor fi interpretate şi aplicate în concordanţă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, cu pactele şi cu celelalte tratate la care România este parte.
(2) Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi legile interne, au prioritate reglementările internaţionale, cu excepţia cazului în care Constituţia sau legile interne conţin dispoziţii mai favorabile.

ORDONANTA DE URGENTA nr. 195 din 12 decembrie 2002 (*republicată*)
privind circulaţia pe drumurile publice*)
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 3 august 2006

ART. 72

(4) Pietonii surprinşi şi accidentaţi ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roşie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectării altor obligaţii stabilite de normele rutiere poartă întreaga răspundere a accidentării lor, în condiţiile în care conducătorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulaţia prin acel sector.

Legislaţia Europei, Convenţia de la Viena, prevede obligaţia conducătorului vehiculului de a-l controla în toate situaţiile. Aşadar în 100% din cazuri, întotdeauna, un conducător auto care a

călcat şi omorât un om – este în culpă deoarece nu a controlat vehiculul. Cu totul opus şi fără
logică legală, în România legea nu îl condamnă ”dacă a respectat legea” – care lege? deoarece
tocmai legea, convenţia de la Viena ratificată de România în 1980, îl consideră vinovat. Vom categorisi orice încălcare a codului rutier ca simplă contravenţie ce trebuie sancţionată ca atare
(viteza prea mare, mersul pe contrasens, starea de ebrietate, etc.) însă – definitoriu la accidente – este dacă şoferul a avut sau nu a avut controlul vehiculului. Ori, tocmai esenţialul, lipsa controlului autovehiculului care produce accidentul mortal : asta nu este sancţionat în România! Aspect care contravine flagrant cu interesul public, aspect care prejudiciază esenţial interesele cetăţenilor.

Invităm pe aceia interesaţi să ne contacteze pentru a acţiona împreună în vederea diminuării numărului accidentelor de circulaţie, totodată în vederea obţinerii despăgubirilor pentru victimele accidentelor.

Menţionăm lipsa de expertiză în domeniu. AVA este bine pregătită să asiste pe cetăţenii României.

Redactat la Timişoara şi Bucureşti astăzi 14.09.2007

Cu stimă,

A V A (Alianţa Victimelor Accidentelor)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: